IUNGO Forum
Het Forum is voor IUNGO gebruikers en wordt ook vooral beantwoord door andere IUNGO gebruikers.
IUNGO maakt zelf beperkt gebruik van het Forum.
Specifieke vragen of storingen dus graag melden via de mail naar ons info adres.
Het Forum is voor IUNGO gebruikers en wordt ook vooral beantwoord door andere IUNGO gebruikers.
IUNGO maakt zelf beperkt gebruik van het Forum.
Specifieke vragen of storingen dus graag melden via de mail naar ons info adres.
Dank je voor je antwoord. Misschien zit het probleem ergens anders. Ik had 2 nieuwe displays gekocht. De installatie, koppelen, firmware upgrade en instellen van de eerste ging super. Echter bij de 2e kan ik geen wifi verbinding maken.
Kan 1 iungo basisstation wel 2 displays aan? Of weigert ie die 2e omdat de iungo er al eentje heeft met een ander mac-nr?
Hoi Sander, zou gewoon moeten kunnen. Wifi wachtwoorden invoeren op t kleine toetsenbord kan echter wel eens misgaan, ik zou t in alle rust gewoon nog eens proberen.
Ik heb ook twee displays, dat werkt op zich goed, dus dat zal het niet het probleem zijn.
Moet wel zeggen, dat ik ook bij de eerste installatie er maar één gekoppeld kreeg.
Heb ze beide even apart eerst geïnstalleerd, dus om beurten even eentje uit houden en de ander aan en als laatste daarna met zijn tweetjes tegelijkertijd aan en sinds die tijd werkt het.
Intussen met de laatste firmware update (4580) van vandaag 08-11 zijn er weer zaken opgelost.
Het actuele huisverbruik een wens al eerder geuit is nu toegevoegd, mooie toevoeging.
Tevens als ik de release notes lees, wordt de helderheid van de schermen ook onthouden, al was dat bij deze update nog niet, maar dat zal dan gelden voor een volgende update.
Of het probleem met de gekleurde ring om het dag gasverbruik tussen 0 en 1 m3 is opgelost is nu moeilijk te zien, daar de CV nu weer aan staat en het verbruik als ik op sta eigenlijk altijd al meer dan 1 m3 is (vloerverwarming).
Het enige wat ik nu nog mis is het totale elektra dag verbruik op de elektra meter, dus van alle drie de fasen het + en - gebruik.
Dan zou ik mijn schempjes zo kunnen indelen, dat het ene scherm voor de actuele gegevens geldt en de andere voor de totale dag verbruiken/opbrengsten (laatste vanwege zonnepanelen).
Maar best tevreden voor nu, dank Rodney voor het programmeren zo snel maar weer.
gr. Arie
Even een fotootje van hoe het er nu uitziet.
Vandaag ook de nieuwe update geïnstalleerd, bij een reset, wordt nu ook het huisverbruik weergegeven. Alleen bij mij blijft deze op nul staan terwijl op iungo wel keurig gevuld wordt. Tevens krijg ik de opbrengst van de zonnepanelen niet weergegeven op kWh, zoals op foto hierboven van Ari, wat doe ik fout?
Ik zou het liefst op het scherm willen zien de iconen met daaronder de gegevens, exact het zelfde als op Iungo portal, maar weet niet op dat mogelijk is
ps; net Iungo maar een stroomreset gegeven, het huisverbruik wordt nu ineens wel gevuld, nu nog de opbrengst van de panelen in kWh in het scherm krijgen.
Ik kies: scherm aanpassen -> toevoegen -> cirkel -> Zon -> totalSolar puls (dag) -> maar dan krijg ik niet de opbrengst te zien. aanpassen van decimalen lukt wel, maar getal lijkt wel Watt ipv kWh. Tevens is het weergegeven getal niet gelijk als op de portal.
Oplossing gevonden; hij geeft het aantal pulsen uit de kWh meter, mijn meter is een 800 puls voor 1 kWh.
Je deelt 1 door 800 en vult dan bij vormfactor (x) het getal 0.0012 in. Dan kom je dus op kWh van de dag uit.
Support; zou u dit willen toevoegen aan de display handleiding.
Hoi Twan, even mijn instellingen hoe ik de zonnepanelen zichtbaar heb, misschien kun je daar wat mee?
Eén voor de actuele opbrengst en één voor de totaal stand van die dag.
Zie dat ik de instellingen van de actuele opbrengst van de zonnepanelen niet heb toegevoegd waarschijnlijk.
Bij deze alsnog.
Het enige wat ik nu nog mis is het totale elektra dag verbruik op de elektra meter, dus van alle drie de fasen het + en - gebruik.
dat mis ik ook nog, ik zat alleen te denken aan totaal dag verbruik T1+T2 en -T1+-T2 totaal teruglevering
De time out van het scherm werkt bij mij niet, ingesteld op de standaard 21600 sec maar gaat na die tijd niet vanzelf uit. Er is een softwarematige aan/uit knop in de iungo, als ik daarop druk dan gaat het scherm uit en na een seconde vanzelf weer aan. De helpdesk gooit het op een software probleem waar een firmware update de oplossing moet bieden, raar verhaal als er helemaal niemand in mijn omgeving met een iungo en scherm hier last van heeft... zijn er mensen die hier ook last van hebben of wellicht een oplossing kunnen bieden?
Yep, herkenbaar. Er is ook een workaround. Als je je scherm aangesloten hebt op de voeding zet je hem eerst via de instellingen pagina op de gewenste time out (even testen met bv 5 seconden).
Daarna zet je in de instellingen het scherm met de powerknop op uit en weer aan.
vanaf dat moment gaat het goed totdat het display van de voeding af geweest is.
Lijkt een bugje in de firmware.