IUNGO Forum

Het Forum is voor IUNGO gebruikers en wordt ook vooral beantwoord door andere IUNGO gebruikers.

IUNGO maakt zelf beperkt gebruik van het Forum.

Specifieke vragen of storingen dus graag melden via de mail naar ons info adres.

pattern second
FAQ, wat te doen bi...
 
Meldingen
Alles wissen

[Sticky] FAQ, wat te doen bij storingen

Lid Admin Registered
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 46
Topic starter  

Voor algemene vragen hebben we onze rubriek veelgestelde vragen (frequently asked questions) op onze website. https://www.iungo.nl/nl/veel-gestelde-vragen/focusblog/62 Handledingen voor diverse mogelijkheden van de iungo controller zijn hier te vinden; https://www.iungo.nl/nl/support In geval van netwerkproblemen (IUNGO kan niet gevonden worden, weather plug-in werkt niet goed, MQTT werkt niet goed).

- Als eerste kunt u uw IUNGO het beste eerst kort van het stroomnet te halen en na een tiental seconden opnieuw
  aansluiten. De  IUNGO zal dan herstarten en de connectiviteit met de app zal na een aantal minuten weer hersteld zijn
- Check ook of alle kabels nog goed aangesloten zijn en/of het lampje naast de netwerk connector op deIUNGO nog knippert. 
- Ga naar www.atedec.com/iungo en klik op ‘klik hier’. Mogelijk heeft de router een nieuw IP-nummer toegekend aan IUNGO. 
- Druk 10 seconden op de ronde knop boven op de IUNGO. Uw netwerkinstellingen worden hersteld naar fabriekstandaard. 

Mogelijke problemen met het gebruik van de app (met name op Apple devices); Apple kent een functie die private relay heet. dit zorgt ervoor dat uw (internet) verkeer versleuteld wordt. Hierdoor kan de app het adres van uw iungo niet opvragen en zal de app weergeven dat er geen iungo op uw netwerk gevonden kan worden. 

Ook heeft de app toegang nodig om op het lokale netwerk naar apparaten te mogen zoeken. De instellingen hiervoor zijn uitgebreid beschreven in de handleiding van de app (laatste pagina). De handleiding vindt u hier

Mocht u problemen hebben en de handleiding alvast willen ontvangen stuur dan een bericht naar info@iungo.nl We hebben gemerkt dat in sommige gevallen een type voeding na een aantal jaren gebruik minder stabiel werkt. Hierdoor kunnen storingen optreden met de netwerkverbinding, de middels USB aangesloten MODBUS apparaten of via breakoutbox aangesloten meters. Dit type voeding is te herkennen aan een "RS" markering. Meer daarover vindt u hier

Omdat IUNGO werkt op een USB voeding kann met bv een normale telefoonlader en een geschikte kabel.getest worden of dit het probleem mogelijk oplost. IUNGO maakt gebruik van een zogenoemde mini usb connector. We leveren al enige tijd andere voedingsadapters mee en een vervanging kan besteld worden via onze webwinkel. https://www.iungo.nl/nl/bestellen/i/474-mini-usb-adapter Mocht je tips of vragen hebben laat het ons gerust weten via het forum of stuur een bericht naar info@iungo.nl

Alle overige informatie is te vinden op onze support pagina


   
Citeren