IUNGO Forum

Het Forum is voor IUNGO gebruikers en wordt ook vooral beantwoord door andere IUNGO gebruikers.

IUNGO maakt zelf beperkt gebruik van het Forum.

Specifieke vragen of storingen dus graag melden via de mail naar ons info adres.

pattern second
Vernieuwde IUNGO ap...

Meldingen
Alles wissen

[Opgelost] Vernieuwde IUNGO app

Lid Admin Registered
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Topic starter  

Goed nieuws voor Apple gebruikers die onze app gebruiken.

Sinds kort is de er een nieuwe versie, versie 2.7.1 beschikbaar in de Apple App Store.

We hebben de app helemaal opnieuw ontwikkeld en diverse problemen opgelost.
Ook kan de app nu een lijst tonen van iungos als zich meerdere iungos in hetzelfde netwerk bevinden.
Tot slot geeft de app nu betere feedback als er een instelling op uw apple device is gedaan waardoor de app niet goed functioneert.

We zullen binnenkort een handleiding op onze website plaatsen. Voor gebruikers die deze graag per mail willen ontvangen verzoeken we een berichtje te sturen naar henk@iungo.nl

Feedback hier op het forum is welkom en als de app bevalt of u vindt dat hij beter werkt dan de vorige versies waarderen we een review in de app store.

New Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

Leuk dat de app opnieuw is ontwikkeld maar hij is bij mij volledig onbruikbaar geworden. (geen actieve iungo in het netwerk gevonden).
Ik gebruik een Iphone 8 met automatische updates, ook voor de APP's.

Opnieuw installeren van de APP werkt niet, (oplossing uit ander forum discussies), resetten van de iungo zelf werkt ook niet, de enige info die ik krijg in de APP is dat er waarschijnlijk een VPN aanwezig is.
De VPN heeft echter nooit problemen opgeleverd. Uitzetten van de VPN kan trouwens niet. Alleen al vanuit veiligheid overwegingen. Dat voorstellen als oplossing neem ik niet eens in overweging aangezien een VPN er is om gebruikers te beschermen voor invloed van buitenaf.

Ik gebruik de APP alleen op mijn interne netwerk en heb geen behoefte aan externe toegang, ook vanwege eventueel misbruik.
Opnieuw installeren geeft ook niet de optie om instellingen opnieuw in te geven. Dat maakt de APP op zich al discutabel omdat instellingen altijd bereikbaar zouden moeten zijn. Dat instellingen onbereikbaar worden na installatie is ontoelaatbaar.
De enige optie die mij nog rest om de iungo te kunnen bereiken is om de browser te gebruiken maar dat vindt ik als oplossing wel erg ver gezocht.
Voor mij is de APP nutteloos geworden wat ik bijzonder jammer vindt.

Zoals gezegd heeft de APP altijd prima gewerkt tot een aantal maanden geleden toen ik overging van een Iphone 6s naar een Iphone 8. (alles wat is overgezet werkt prima behalve de iungo APP).
Hoe gaan jullie dit probleem oplossen? Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem.

Henk
Tinkerer Admin
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi Jos, sinds iOS 14.7 heeft Apple wat wijzigingen doorgevoerd. Onder andere wordt lokale netwerk toegang afgeschermd en is er de mogelijkheid ip adressen af te schermen voor de buitenwereld.

Ik weet niet of je de handleiding van de app bekeken hebt, maar daar staat de oplossing op de laatste pagina beschreven. Ik heb hier op t forum al meerdere mensen op weg kunnen helpen, maar uiteindelijk maak je zelf de keuze of je de private relay wel of niet wil gebruiken, op je eigen lokale netwerk lijkt me ip blurring wat ver gaan, maar prima, dat zijn keuzes die ieder voor zich maakt.

Er is altijd nog de optie een shortcut naar de web ui maken en die op je startscherm te plaatsen, in essentie is dat hetzelfde wat de app doet, alleen dan met wat logica eromheen die het mogelijk maakt je iungo automatisch op je netwerk te vinden.

Handleiding-IUNGO_app

Hierboven staat de link naar de handleiding.

in het kort wat je moet doen is in de wifi instellingen van je thuisnetwerk de knop private relay uitschakelen. Als je daarna de app opnieuw opent krijg je vermoedelijk de vraag of de app toegang mag hebben tot je lokale netwerk. Die accepteer je (anders kan de app helemaal niet werken, wederom, dit is een Apple functionaliteit, andere apps die op je netwerk naar apparaten moeten zoeken zullen dezelfde vraag stellen).

Als je daarna de app opnieuw opstart zou de iungo gevonden moeten worden.

je kunt proberen private relay weer in te schakelen, maar ik vermoed dat je dan weer hetzelfde probleem krijgt.

Tot slot geef je aan dat instellingen onbereikbaar worden, ik begrijp niet zo goed wat je daar mee bedoelt, maar voor zover ik het kan zien zijn alle instellingen van zowel de app als van ios gewoon beschikbaar. Welke keuzes je maakt en hoe je de app of externe toegang al dan niet wil gebruiken is natuurlijk aan jou. Zoals gezegd, als je alleen thuis de web ui bekijkt is een snelkoppeling aanmaken wellicht net zo handig.

Een snelkoppeling op he beginscherm maken doe je door in je browser naar de iungo te gaan. Dan selecteer je de link en klik je op de > totdat je de optie “deel…” ziet. In het dan verschijnende menu scroll je naar beneden naar de optie “Zet op beginscherm” en klik je op de + die daar achter staat.