IUNGO Forum
Het Forum is voor IUNGO gebruikers en wordt ook vooral beantwoord door andere IUNGO gebruikers.
IUNGO maakt zelf beperkt gebruik van het Forum.
Specifieke vragen of storingen dus graag melden via de mail naar ons info adres.
Het Forum is voor IUNGO gebruikers en wordt ook vooral beantwoord door andere IUNGO gebruikers.
IUNGO maakt zelf beperkt gebruik van het Forum.
Specifieke vragen of storingen dus graag melden via de mail naar ons info adres.
Onder het menu icoon van een stekker (apparaten) zijn drie tabbladen beschikbaar, namelijk overzicht, apparaten en planning. Het tabblad overzicht is leeg. Hoe kan ik dit tabblad gebruiken?
Als er stekker(s) met energiemeting op iungo zijn aangesloten dan laat het tabblad Apparaten de grafieken zien van deze stekker(s).
Dat is niet mijn vraag. Klik bovenaan op de witte stekker, waarna drie tabbladen beschikbaar komen. De eerste kan ik niet vullen
Deze pagina's 'vullen' zichzelf op basis van aangesloten stekkers. Heeft u draadloze stekkers aangesloten aan iungo ?
Ja, continue zijn twee draadloze stekkers aangesloten.
Ja, continue zijn twee draadloze stekkers aangesloten.
Zie bijlage voor wat betreft mijn vraag.
Zie het bijgesloten screenshot. Dan is duidelijk wat ik bedoet met 'Onder het menu icoon van een stekker (apparaten) zijn drie tabbladen beschikbaar, namelijk overzicht, apparaten en planning. Het tabblad overzicht is leeg.'.
Dat is wel raar als je wel twee tussenstekkers hebt aangesloten. Heb je de iungo al eens opnieuw opgestart? Welke release gebruik je, die kun je vinden via instellingen, firmware. Daar geeft hij dan je versie (revisie) weer.
Wat voor draadloze tussenstekkers gebruik je? Zwave? Welk merk? En zou je eens een screenshot van je dashboard kunnen posten?
@Henk
De Iungo wordt dagelijks opgestart en vaak meer dan één keer. De stekkers zijn van het merk Fibaro en beiden zijn geleverd door Iungo.. De stekkers zijn ook zichtbaar, maar dan in het tweede tabblad 'Apparaten' en derde tabblad 'Planning'. Het eerste tabblad 'Overzicht' is leeg en dat vind ik vreemd.
De huidige firmware is:
Serie nummer: 306F
Versie: 1.5
Revisie: 4299
Datum: Oct 06 2022
en is volgens de software up to date.
Een screenshot van het dashboard is bijgesloten als Knipsel1 en van de tweede tab als Knipsel 3.
@PJWJ, die Fibaros zijn over t algemeen behoorlijk ok. Heb ik zelf ook prima ervaringen mee.
De iungo iedere dag opnieuw opstarten klinkt me wat veel in de oren, heb je daar een reden voor?
R4299 is volgens mij de laatste public release. Er is wel een nieuwere beta, maar je iungo is in principe dus gewoon up to date.
Op het dashboard en in het overzicht zou je de stekkers gewoon moeten zien. Zo te zien aan je grafieken in knipsel 3 is de radioverbinding (zwave) gewoon stabiel en zonder onderbrekingen. Misschien is er iets anders aan de hand. Je zou eens een berichtje aan info@iungo.nl kunnen sturen. Wellicht kunnen ze daar via toegang op afstand eens met je meekijken.
@Henk
Dat zeg ik ook niet goed. Ik bedoel de software. De Iungo hardware wordt eigenlijk nooit uitgezet, maar dat ga ik nu wel proberen.
Na opnieuw opstarten zijn er geen veranderingen. Ik zal komende week contact met Iungo opnemen. Bedankt.
Zijn de stekker misschien verborgen ? (dan zijn ze niet zichtbaar op het dashboard en ook niet op tabblad apparaten).
Dit is te zien bij "instellingen" - "schakelaars", als het oogje bij de schakelaar zichtbaar is dan is het apparaat verborgen.
Indien dit het geval is, dan op bewerken klikken en verborgen uit zetten (en bewaren klikken).
@Rodney
Geweldig! Daar zat de oorzaak. Beiden waren 'onzichtbaar'. Bedankt! Dit had ik nog niet eerder gezien ofwel altijd overheen gekeken.