IUNGO Forum

Het Forum is voor IUNGO gebruikers en wordt ook vooral beantwoord door andere IUNGO gebruikers.

IUNGO maakt zelf beperkt gebruik van het Forum.

Specifieke vragen of storingen dus graag melden via de mail naar ons info adres.

pattern second
Na plaatsing 3-fase...

Meldingen
Alles wissen

Na plaatsing 3-fase slimme meter

Ron
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden
Topic starter  

Afgelopen vrijdag ben ik van 1-fase aansluiting naar 3-fase aansluiting gegaan. Iungo heeft dit mooi “onderkent” ik zie bij de T1 en T2 tellers keurig de nieuwe meterstanden echter….

bij de T1 en T2 export zie il alleen bij T1 een meterstand. Er is verder in de meterkast nog niets aangepast, de brutoproductiemeter nog steeds in de 1-fase mode aansluiting
Moet ik iets aanpassen/resetten, of bij de meter installateur(Liander) aankloppen?

Ron

Citeren
Onderwerp trefwoorden
 Ron
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden
Topic starter  

De vraag is overbodig, na een aantal dagen werden de waarden getoond.

BeantwoordenCiteren
New Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik krijg morgen de upgrade naar 3-fase en dus ook een nieuwe meter. Maar zoals ik nu begrijp hoef je nergens iets aan te passen qua meterstanden e.d.? De zonnepanelen blijven hier ook gewoon op 1 fase, dus soortgelijke situatie.

BeantwoordenCiteren
Eminent Member
Deelgenomen: 10 jaar geleden

Doordat de nieuwe meter met 0 start, krijg je dus negatieve resultaten als de vorige stand van de oude meter wordt afgetrokken van de nieuwe stand van de nieuwe meter:

Wat dus niet gaat kloppen in iUNGO:

De eerste dag van installatie, het dagoverzicht/resultaat.

Vanaf dag twee gaat dit weer goed.

De eerste week van de installatie, het weekoverzicht/resultaat.

Vanaf de tweede week gaat dit weer goed.

De eerste maand van de installatie het maandoverzicht/resultaat.

Vanaf de tweede maand gaat dit weer goed.

Het eerste jaar van de installatie het jaaroverzicht/resultaat.

Vanaf het tweede jaar gaat dit weer goed, wel pech voor je dat je net aan het begin van het jaar zit.

Betreft alleen elektra en misschien gas als je ook een gecombineerde elektra/gasmeter krijgt, maar als je al van het gas af bent, dan is er geen gasstand.

BeantwoordenCiteren