IUNGO Forum
Het Forum is voor IUNGO gebruikers en wordt ook vooral beantwoord door andere IUNGO gebruikers.
IUNGO maakt zelf beperkt gebruik van het Forum.
Specifieke vragen of storingen dus graag melden via de mail naar ons info adres.
Het Forum is voor IUNGO gebruikers en wordt ook vooral beantwoord door andere IUNGO gebruikers.
IUNGO maakt zelf beperkt gebruik van het Forum.
Specifieke vragen of storingen dus graag melden via de mail naar ons info adres.
Ik heb al meermalen het probleem gehad dat mijn Iungo stopte met dagstanden vast te leggen. Dit lijkt te maken te hebben met het volraken van het geheugen. Het mooiste zou zijn als ik er gewoon een micro SD kaartje in zou kunnen steken met een flinke capaciteit maar zo simpel zal het wel niet zijn. Weet iemand of ik alle oude dagstanden (af en toe) kan verwijderen om daarmee het geheugen preventief voldoende leeg te houden? Ik kopieer alle data maandelijks naar een spreadsheet dus ik bouw zelf wel een historisch dossier op. Fun fact: het spreadsheat met alle dagstanden sinds 1 april 2021 is 342 kilobyte groot, dus niet echt dat je zegt: wat een enorme hoeveelheid data. Ik hou in totaal 21 tellerstanden bij, maar goed, het modbus protocol ondersteunt wel meer dan 21 apparaten. Ik heb deze vraag sinds vorige week ook uitstaan bij Iungo zelf maar nog geen antwoord. Ik dacht: misschien weet iemand op het forum iets over het wissen van data. Volledigheidshalve: Ik wil niet het hele apparaat terugzetten naar fabriekinstellingen maar alleen de tellerstanden wissen.
Hoi Jan,
Ik heb dat ook eens meegemaakt en de IUNGO hoeft meestal niet terug naar standaard instellingen.
Ik heb destijds even gemaild met IUNGO en ze hebben me toen op afstand vrij snel een eenvoudig kunnen helpen.
Het bleek dat ik er verouderde apparaten logging achter gelaten hadden.
In de nieuwere firmware (ik weet niet of je de beta hebt of de laatste stable release) zit ook een mogelijkheid onder instellingen (maintenance beta) waar je zelf oudere data op kunt schonen.
Hoi Henk, bedankt voor je reactie. Ja IUNGO heeft het inmiddels een paar keer voor mij leeggemaakt, maar het zou voor iedereen makkelijker zijn als ik het zelf kon doen. Ik heb de volgende versie:
Versie: R4214 - Jan 11 2022
Serie nummer: 3A72
Als ik klik op Firmware controleren, zegt hij "Up to date".
De een na laatste menu optie heet Maintenance (beta). Maar als ik daar op klik zie ik alleen het volgende:
objects currently not in use
dir oid type Naam last used size (kB) files
Hopelijk krijg ik binnenkort reactie van IUNGO. Ik weet niet of het technisch enorm ingewikkeld is, maar een SD kaartje als extra geheugen zou me heel handig lijken (als automatisch archief geheugen ofzo). Als ik zie dat ik met 21 tellers slechts 342 kb gebruik om de data van ruim een jaar in een spreadsheet te bewaren, dan kun je zelfs met het kleinste geheugenkaartje honderden jaren aan data vastleggen, lijkt me.
Maar goed, het zal ongetwijfeld wel goed komen. Tot nu toe helpt IUNGO me met het leegmaken, en dat werkt ook wel, maar het is natuurlijk niet de meest elegante oplossing.