IUNGO Forum
Het Forum is voor IUNGO gebruikers en wordt ook vooral beantwoord door andere IUNGO gebruikers.
IUNGO maakt zelf beperkt gebruik van het Forum.
Specifieke vragen of storingen dus graag melden via de mail naar ons info adres.
Het Forum is voor IUNGO gebruikers en wordt ook vooral beantwoord door andere IUNGO gebruikers.
IUNGO maakt zelf beperkt gebruik van het Forum.
Specifieke vragen of storingen dus graag melden via de mail naar ons info adres.
Ik wil de MCO CO2 sensor toevoegen in iUNGO
Nu zie ik In de Webwinkel de informatie staan dat je met deze C02 sensor inclusief voedingsadapter je meteen aan de slag kan en direct de CO2 waarden kunt meten. Ook toont hij de binnentemperatuur, luchtvochtigheid en VOC (vluchtige organische componenten).
De sensor is via Z-Wave te koppelen aan IUNGO, dit gaat net zoals bij de Z-Wave tussenstekkers eenvoudig en snel met 1 druk op de K2 knop van de MCO Home sensor.
Ook in het IUNGO dashboard worden de CO2 waarden, binnentemperatuur, luchtvochtigheid en VOC waarden getoond.
In de handleiding staat echter dat VOC detectie optioneel, alleen zichtbaar is op display.
Het apparaat heeft in ingebouwde VOS (VOC) sensor en vier niveaus worden gedetecteerd en in het display getoond: Uitstekend, Goed, Gemiddeld en Slecht. (Vluchtige Organische Stoffen zijn onder andere koolmonoxide, alcohol, methaan, isobutaan, ammonia etc)
Mijn vraag:
Heeft iemand deze sensor al gekoppeld aan iUNGO?
Zo ja, wat is jullie ervaring met deze sensor?
kun je via de tabbladen gedetailleerde overzichten en historische grafieken opvragen en hoe ziet dat eruit?
dit device kun je ook terug vinden op het apparaten overzicht http://192.168.xxx.xxx/iungo/app/#/devices
als je aan de drie apparaten dezelfde naam geeft, dan verschijnen ze in 1 sensor op de pagina.
Overigens zie ik net dat er ook een dBa sensor is aangemaakt, die had ik nognniet eerder gezien
Handig, die had ik nog niet ontdekt.
denk dat de dBa sensor een waarde van het zwave signaal is, iig niet van de geluidsdruk in mijn kamer (7dBa)
en, waar voorheen die waardes mooi op 1 sensor stonden gerangschikt, is dat tegenwoordig niet te lezen. Heb ze dus weer een eigen naam gegeven waardoor ze apart worden getoond.
mss is dat iets waar @rodney antwoord op kan geven: dBa, en 3 sensoren op 1 device tonen
@all,
De MCO krijgt via Zwave de waardes CO2, temperatuur en luchtvochtigheid door.
De luchtvochtigheid wordt op dit moment in sommige firmwares (oa beta) dubbel weergegeven, dit wordt vast in een volgende firmware opgelost.
Voor wat betreft de waarde VCO (deeltjes in de lucht), deze wordt wel op het display getoond, maar niet via zwave met de iungo gedeeld. Die kan in iungo dus ook niet weergegeven worden zoals Bert terecht opgemerkt heeft.
Dit staat ook netjes in de handleiding beschreven.
https://www.iungo.nl/images/pdf/iungoHandleidingMCOHome_v02022017.pdf
De “fout” mbt de luchtvochtigheidswaarde is bekend bij het iungo team.
Hieronder wat screenshots t.b.v. Bert vd Meulen;
Beste Henk, Ik ziet tot mijn grote schaamte dat hoewel ik je antwoord hebt gelezen hier nog nooit op heb gereageerd. Mijn welgemeende excuses!
Bij deze in iedergeval mijn hartelijke dank voor je opmerkingen en je bijgevoegde printscreens. Dit was mede een reden voor mij om deze MCO-sensor aan te schaffen.
Sinds gisteren heb ik hem dan ook toegevoegd aan de iUNGO-controller.
De gegevens waren dankzij de installatiehandleiding van iungo snel zichtbaar in het dashboard en de layouts komen overeen met jouw printscreens.
Ik heb nog wel een vraagje en dat is hoe kunt de sensoren een eigen naam geven? BV naam 'woonkamer MCO.....- gelijk aan jouw printscreens.
Beste Bert,
Voor sommige schakelaars of aangesloten apparatuur kan dat met de beta firmware via de instellingen op het bijbehorende tabblad van de apparaten bv schakelaars, usb modbus etc door op bewerken te klikken,
Voor sensoren is dat (nog) niet mogelijk. Maar voor gebruikers die handig zijn met computers en weten dat ze met enige terughoudendheid om moeten gaan met aanpassingen op de achterliggende software van IUNGO is het mogelijk om op de control pagina handmatig namen te geven aan randapparatuur en drivers.
De meest eenvoudige optie is om nog even geduld te hebben tot de nieuwe firmware release er is, specifiek voor sensoren van de MCO, kun je het op de bovenstaande manieren proberen of even een mailtje sturen aan info@iungo.nl.
Graag ontvangen we dan het serienummer van je IUNGO en als je wil dat we je op afstand helpen is het op prettig als je toegang op afstand inschakelt en in het berichtje laat weten welk wachtwoord daarbij hoort. Als je tot slot een telefoonnummer meestuurt kunnen we je op vrijdagen prima verder helpen en even contact met je opnemen.
Handleiding toegang op afstand;
https://www.iungo.nl/images/pdf/iungo-handleiding-Toegang-op-afstand-V13112017.pdf