IUNGO Forum

Het Forum is voor IUNGO gebruikers en wordt ook vooral beantwoord door andere IUNGO gebruikers.

IUNGO maakt zelf beperkt gebruik van het Forum.

Specifieke vragen of storingen dus graag melden via de mail naar ons info adres.

pattern second
Inconsequentie in D...

Meldingen
Alles wissen

Inconsequentie in Dashboard overzicht

PJ
Eminent Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden
Topic starter  

Bij elektra staat actueel verbruik en prijs., bij gas totaalverbruik en prijs, bij verbruik in huis alleen actueel, bij alle andere staat actueel en totaal verbruik.

Door deze inconsequentie kan je niet makkelijk vergelijken/zien welk deel van bv de warmtepomp inneemt in het totale verbruik.

Citeren
Lid Admin Registered
Deelgenomen: 9 jaar geleden

In de laatste Beta versie is dit ingevuld, hopelijk geeft dit meer inzicht

BeantwoordenCiteren
 PJ
Eminent Member
Topic starter  

Het overzicht is toch niet handig:

Bij Elektriciteit zou ipv een prijs het totale verbruik moeten staan.

Aan een prijs kan je toch niets veranderen en met de komst van dynamische tarieven sowieso nutteloos.

Misschien ergens een optie om dit mogelijk te maken?

BeantwoordenCiteren
 Henk
Tinkerer Admin

Ik zit even mee te lezen en er komt iets bij me op, volgens mij laat het screenshot niet alles zien, want bij elektriciteit staan in het veld ook nog de tellerstanden van de meter. De prijs die wordt weergegeven is de prijs die per gebruiker verschilt en men zelf ingeeft. Verbruik in huis lijkt me per definitie alleen te koppelen aan actuele meetwaarden. Totaal verbruik van energie is misschien wel aardig, maar in meer data en grafiek zijn er legio mogelijkheden om dit in te zien.

Ik vraag me dan even af wat de meerwaarde is van deze ene instelling. Volgens mij is een en ander best consequent ondertussen en met verbruik in huis is er een stuk meer inzicht bij gekomen.

BeantwoordenCiteren
 PJ
Eminent Member
Topic starter  

Geplaatst door: Henk

Ik zit even mee te lezen en er komt iets bij me op, volgens mij laat het screenshot niet alles zien, want bij elektriciteit staan in het veld ook nog de tellerstanden van de meter. De prijs die wordt weergegeven is de prijs die per gebruiker verschilt en men zelf ingeeft. Verbruik in huis lijkt me per definitie alleen te koppelen aan actuele meetwaarden. Totaal verbruik van energie is misschien wel aardig, maar in meer data en grafiek zijn er legio mogelijkheden om dit in te zien.

Ik vraag me dan even af wat de meerwaarde is van deze ene instelling. Volgens mij is een en ander best consequent ondertussen en met verbruik in huis is er een stuk meer inzicht bij gekomen.

Bij alle andere stroommetingen staat het kWh verbruik en niet de €. Ik snap dat ik het zelf kan uitrekenen maar dat is dus niet handig in dit overzicht.

De prijs is niet zo relevant: ik kan het toch niet veranderen. In dagelijks leven gaat verbruik ook in kWh (auto's, apparaten etc. etc) en niet over de prijs. Vergelijken tussen twee huizen gaat ook over verbruik en niet prijs. 

BeantwoordenCiteren
Lid Admin
Deelgenomen: 2 jaar geleden

Het is mogelijk om ipv kosten de kWh standen te laten zien door op de control pagina van IUNGO bij users/admin onder settings de volgende waarde in te vullen:

{"showCost": false}

Echter vallen dan ook een aantal settings weg (op pagina instellingen).

We gaan dit nog aanpassen

Dit bericht is gewijzigd 10 maanden geleden door rodney

BeantwoordenCiteren
 PJ
Eminent Member
Topic starter  

Top, dit is inderdaad de oplossing!

BeantwoordenCiteren
 PJ
Eminent Member
Topic starter  

Echter vallen dan ook een aantal settings weg (op pagina instellingen).

We gaan dit nog aanpassen

En met firmware revisie 4475 is dat probleem ook opgelost!

Henk reageerde
BeantwoordenCiteren