IUNGO Forum
Het Forum is voor IUNGO gebruikers en wordt ook vooral beantwoord door andere IUNGO gebruikers.
IUNGO maakt zelf beperkt gebruik van het Forum.
Specifieke vragen of storingen dus graag melden via de mail naar ons info adres.
Het Forum is voor IUNGO gebruikers en wordt ook vooral beantwoord door andere IUNGO gebruikers.
IUNGO maakt zelf beperkt gebruik van het Forum.
Specifieke vragen of storingen dus graag melden via de mail naar ons info adres.
Hallo,
In home assistant heb ik een mqtt broker en sensoren aangemaakt die de verschillende dsmr data van Iungo iovangt.
Tot zover geen probleem. Ik kan ze allemaal los uitlezen.
Nu wil ik graag de mooi Energy optie in home assistant gebruiken maar krijg met geen mogelijkheid de sensoren geslecteerd.
Iemand suggesties?
Ben ook aan het zoeken: tot op heden geen resultaat.
Jij al een oplossing?
on in hert energy dashboard opgenomen te kunnen worden moeten de sensoren de correcte state_class hebben. voor energy, dwz the totaal verbruik sensoren is dat:
unit_of_measurement: kWh device_class: energy state_class: total_increasing
hou er wel rekening mee dat Iungo de namen van de mqtt topics verkeerd weergeeft. Power is Watt en Energy is kWh. Dat moet je dus corrigeren in je MQTT sensoren in HomeAssistant
ook belangrijk: de Iungo wil nog al vaak een piek waarde doorgegeven, en die worden niet automatisch gecorrigeerd in HA. Dat kan ook niet, want HA heeft natuurlijk geen idee wat er wordt doorgegeven, en of dat correct is. Er zijn verschillende technieken om dat op te lossen, maar probeer eerst dit , en importeer de sensoren in het energy dashboard