IUNGO Forum
Het Forum is voor IUNGO gebruikers en wordt ook vooral beantwoord door andere IUNGO gebruikers.
IUNGO maakt zelf beperkt gebruik van het Forum.
Specifieke vragen of storingen dus graag melden via de mail naar ons info adres.
Het Forum is voor IUNGO gebruikers en wordt ook vooral beantwoord door andere IUNGO gebruikers.
IUNGO maakt zelf beperkt gebruik van het Forum.
Specifieke vragen of storingen dus graag melden via de mail naar ons info adres.
Hallo allemaal,
Ik ben al jaren een tevreden gebruiker van Iungo.
Sinds een jaartje heb ik ook een HA draaien. Nu wil ik graag de data van mijn Iungo in HA krijgen. Ik ben een beginner met HA en loop een beetje vast.
De eerste stap daarvoor mqtt driver instellen in Iungo is gelukt met behulp van wat support van Iungo zelf.
Nu zoek ik eigenlijk een voorbeeld van hoe de IUNGO data is geïntegreerd in de HA (specifiek het energie dashboard).
Ik zoek naar voorbeelden voor het aanmaken van sensoren en/of een mooi dashboard. Met Google en Tweakers kom ik helaas niet veel verder.
Heeft iemand hier de Iungo data geïntegreerd in HA?
Hallo allemaal,
Ik ben al jaren een tevreden gebruiker van Iungo.
Sinds een jaartje heb ik ook een HA draaien. Nu wil ik graag de data van mijn Iungo in HA krijgen. Ik ben een beginner met HA en loop een beetje vast.
De eerste stap daarvoor mqtt driver instellen in Iungo is gelukt met behulp van wat support van Iungo zelf.
Nu zoek ik eigenlijk een voorbeeld van hoe de IUNGO data is geïntegreerd in de HA (specifiek het energie dashboard).
Ik zoek naar voorbeelden voor het aanmaken van sensoren en/of een mooi dashboard. Met Google en Tweakers kom ik helaas niet veel verder.Heeft iemand hier de Iungo data geïntegreerd in HA?
Hoi Roel, zoek hier op het forum maar eens naar mqtt, dan kom je heel wat hulplijntjes tegen!
Zeker ook al gedaan 🙂
Zoek t nog iets meer in Jip en Janneke taal. Of een voorbeeld van de code van een bestaand dashboard welke ik kan aanpassen naar mijn omgeving.
Zeker ook al gedaan 🙂
Zoek t nog iets meer in Jip en Janneke taal. Of een voorbeeld van de code van een bestaand dashboard welke ik kan aanpassen naar mijn omgeving.
Roel, heb je de koppeling met HA al werkend dan? Wat zoek je precies voor code snippets?
ik neem aan dat je deze post ook al gevonden had dan? https://iungo.nl/community/postid/451/
Ook die had ik gevonden Henk.
Die post helpt me beperkt op weg.
Waarschijnlijk is het mijn onhandigheid in HA waardoor ik t wat gemakkelijker probeer te maken door te zoeken naar een kant en klaar voorbeeld.
er zijn niet veel mensen die de Iungo data uitlezen in hun energie HA Dashboard volgens mij. Ik kan er via Google, dit forum en tweakers in ieder geval geen vinden.
Ik doe dat wel hoor, en dat doen meerdere! Maar dit forum wordt weinig gebruikt Roel.
Maar ik wil je er wel mee helpen voor zover mijn kennis en ervaring reikt, maar dat kan sneller en eenvoudig buiten dit forum om. Geef maar je email of 06 dan neem ik wel contact met je op.