IUNGO Forum

Het Forum is voor IUNGO gebruikers en wordt ook vooral beantwoord door andere IUNGO gebruikers.

IUNGO maakt zelf beperkt gebruik van het Forum.

Specifieke vragen of storingen dus graag melden via de mail naar ons info adres.

pattern second
Ondersteuning Fibar...

Meldingen
Alles wissen

Ondersteuning Fibaro Rookmelder?

Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden
Topic starter  

Hallo Iungo,

graag vraag ik of jullie ook de https://www.hashop.nl/FIB_FGSD-002 Fibaro rookmelder ondersteunen. Dan bedoel ik naast het aan kunnen melden van de melder, natuurlijk ook het programmeren van de verschillende opties die deze melder heeft. En gezien de ontwikkelingen eerder genoemd op dit forum over voorwaardelijk schakelen, ook of een alarm van deze melder bv kan leiden tot het aanzetten van noodverlichting, of bv de ventilatorunit bij CO alarm.

Dank!
Marijn

Citeren
 Loes
Lid Admin
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Hallo Iungo,

graag vraag ik of jullie ook de https://www.hashop.nl/FIB_FGSD-002 Fibaro rookmelder ondersteunen. Dan bedoel ik naast het aan kunnen melden van de melder, natuurlijk ook het programmeren van de verschillende opties die deze melder heeft. En gezien de ontwikkelingen eerder genoemd op dit forum over voorwaardelijk schakelen, ook of een alarm van deze melder bv kan leiden tot het aanzetten van noodverlichting, of bv de ventilatorunit bij CO alarm.

Dank!
Marijn

Hallo Marijn,

Voorlopig ondersteunen wij geen rookmelders, op dit moment staat het ook niet op de planning.

groet Loes

BeantwoordenCiteren
Reputable Member
Topic starter  

Dat is natuurlijk jammer. Is er ook een reden voor aan te geven? Te meer daar jullie wel de CO2 melder ondersteunen: https://www.iungo.nl/nl/bestellen/i/93-accessoires/473-mco-home-co2-sensor

Een CO melder hoort daar dan wel bij ...

Er is elders op dit forum al naar gevraagd meen ik, maar wellicht dan toch ook hier:

Wat is wel de planning? Kunnen jullie een roadmap/outlook geven wat jullie vanuit de eigen Iungo ontwikkeling willen oppakken/verbeteren?

Afhankelijk daarvan kunnen de gebruikers dan besluiten te wachten, dan wel andere routes te bewandelen.

Dank je wel.
Marijn

BeantwoordenCiteren
 Loes
Lid Admin

Dat is natuurlijk jammer. Is er ook een reden voor aan te geven? Te meer daar jullie wel de CO2 melder ondersteunen: https://www.iungo.nl/nl/bestellen/i/93-accessoires/473-mco-home-co2-sensor

Een CO melder hoort daar dan wel bij ...

Er is elders op dit forum al naar gevraagd meen ik, maar wellicht dan toch ook hier:

Wat is wel de planning? Kunnen jullie een roadmap/outlook geven wat jullie vanuit de eigen Iungo ontwikkeling willen oppakken/verbeteren?

Afhankelijk daarvan kunnen de gebruikers dan besluiten te wachten, dan wel andere routes te bewandelen.

Dank je wel.
Marijn

Beste Marijn,

C02 zit als optie in IUNGO omdat we binnen de Nul Op de Meter woningen hiermee te maken hebben. Binnen deze wonigen is nu geen spraken van het monitoren van CO. Als wij iets ontwikkelen voor andere doelgroepen dan proberen we het zo in te richten dat alle IUNGO gebruikers daar voordeel van kunnen hebben.
Wij ontwikkelen op dit moment vooral op het gebied van NOM keur en een aantal andere punten zoals de energietarieven en Adam van Qupit.
Na de vakantie gaan we een lijst maken met prioriteiten waar wij aan gaan werken. We volgen daarin de lijn en de vragen vanuit de markt.

Met vriendelijke groeten
Loes

BeantwoordenCiteren
Reputable Member
Topic starter  

reken maar dat andere gebruikers hun voordeel kunnen doen met een CO meter/rookmelder!! Er is maar weinig levensbedreigender dan CO vergiftiging in huis.

Maak in Iungo de meting koppelbaar aan een actie, in dit geval schakel de ventilator aan en de kachel uit, en je hebt een super functionaliteit gerealiseerd.

het voorwaardelijk schakelen is iets waar we denk ik allemaal wel op zitten te wachten in Iungo, niet alleen met een CO meter, maar ook in andere gevallen.

Aan/afwezigheidsmeter, en schakelen van licht bv. er is veel te regelen met een eenvoudige if, then, else programmeermogelijkheid.

Hoog op de verlanglijst ajb!

Groet!
Marijn

BeantwoordenCiteren
 Loes
Lid Admin

We nemen het mee, kan alleen niet aangeven wanneer dit op de planning gaat komen. Maar we nemen het mee.

BeantwoordenCiteren
Active Member

Een reactie op een oud draadje, maar toch wel actueel vanwege het feit dat rookmelders verplicht zijn sinds juli van dit jaar.
Staat ondersteuning voor rookmelders daardoor hoger op het prioriteitenlijstje?

BeantwoordenCiteren
Lid Admin Registered

Beste Jan,

Op dit moment staat de door ontwikkeling van Zwave apparaten ondersteuning niet op onze roadmap.

We focussen ons op dit ogenblik op het uitbrengen van een fors verbeterde firmware voor de IUNGO controller en de door ontwikkeling van ondersteuning die betrekking heeft op energie monitoring.

Met vriendelijke groet,

team IUNGO

BeantwoordenCiteren
Reputable Member
Topic starter  

Hallo Jan,

toevoegen van nieuwe apparaten op de Iungo is altijd lastig, omdat er speciale drijvers voor geschreven moeten worden. Ik katje echter aanraden gewoon een Aeotec Zwave stick aan te schaffen, en alle Zwave devices daar op te laten opnemen. Nooit mer een probleem met welk device dan ooit, zolang ze de gestandaardiseerde Zwave protocollen hanteren

kijk eens op https://zwave-js.github.io/node-zwave-js/#/, en vooral ook op https://devices.zwave-js.io voor de devices die allemaal ondersteund worpen in Zwave JS.

Jammer dat Iungo geen development doet wat dat betreft. En al heel lang niet, zoals je uit dit verzoek kunt afleiden.

Persoonlijk heb ik Iungo alleen nog maar in dienst voor de perfecte Modbus integratie, en heb ik alle Zwave devices gemigreerd naar HomeAssistant, wat enorm veel betrouwbaarder is.

BeantwoordenCiteren