IUNGO Forum

Het Forum is voor IUNGO gebruikers en wordt ook vooral beantwoord door andere IUNGO gebruikers.

IUNGO maakt zelf beperkt gebruik van het Forum.

Specifieke vragen of storingen dus graag melden via de mail naar ons info adres.

pattern second
Thuisbatterij

Meldingen
Alles wissen

Thuisbatterij

Dirk
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden
Topic starter  

Hoe laat je iungo een thuisbatterij uilezen?mvg dirk

Citeren
Lid Admin
Deelgenomen: 2 jaar geleden

Via een modbus kWh meter is het mogelijk om een batterij te monitoren.
Wij hebben ook functionaliteit om direct (zonder extra kWh meter) een Sessy batterij te monitoren echter is deze informatie minder nauwkeurig als het om Energie verbruik en opbrengst gaat.

BeantwoordenCiteren
Active Member
Deelgenomen: 10 jaar geleden

Hoe kan ik een Sessy batterij monitoren ??

BeantwoordenCiteren
 Henk
Tinkerer Admin
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi Jan, 

Ik heb een Sessy en ik gebruik IUNGO op twee manieren om te monitoren.

in mijn situatie heb ik een Eastron SDM230 modbus kWh geinstalleerd die het ingaande en uitgaande vermogen van de batterij meet.

in de beta versie van IUNGO (R4531) is ook een Sessy driver beschikbaar die de batterij rechtstreeks via de Sessy API te monitoren.

BeantwoordenCiteren
Active Member

Hoe stel ik de driver in om mijn sessy''s (3) te monitoren  ??

BeantwoordenCiteren
Lid Admin Registered
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Hoi Jan, de driver is nog in beta, je kunt het beste even contact met ons opnemen per email, info@iungo.nl

BeantwoordenCiteren
Lid Admin
Deelgenomen: 2 jaar geleden

Omdat Sessy ten tijde van de ontwikkeling van onze driver mDNS nog niet correct ondersteunde
hebben wij de driver nog niet aan onze wizard toegevoegd.
Wij willen de driver wel op aanvraag instaleren via toegang op afstand (ook om te controleren of de Sessy driver werkt zoals bedacht).

Voor het monitoren van Energie opslag en teruglevering kan je het beste alsnog een modbus kWh meter plaatsen.
Dit om de simplele reden dat de Sessy API zelf geen mogelijkheid biedt om kWh uit te lezen.
Onze driver doet wel een berekening op basis van Watt * tijd maar dat is natuurlijk veel minder nauwkeurig dan een kWh meter !!

BeantwoordenCiteren
Active Member

Enige tijd geleden is op mijn Iungo de Sessy driver geinstalleerd, maar werkt nog niet helemaal naar behoren. zie bijgaand screenshot

BeantwoordenCiteren