IUNGO Forum

Het Forum is voor IUNGO gebruikers en wordt ook vooral beantwoord door andere IUNGO gebruikers.

IUNGO maakt zelf beperkt gebruik van het Forum.

Specifieke vragen of storingen dus graag melden via de mail naar ons info adres.

pattern second
Watermeter, zonnepa...

Meldingen
Alles wissen

Watermeter, zonnepanelen via breakoutbox en nu warmtepomp meten

New Member
Deelgenomen: 1 jaar geleden
Topic starter  

@all

Hier is nu een Iungo Lite geïnstalleerd met een breakoutbox. Hiermee meet ik de opbrengst van de zonnepanelen en worden de gegevens van de watermeter binnen gehaald. Nu is er een warmtepomp bij gekomen. Het opgenomen vermogen van dit laatste apparaat zou ik ook willen meten.

Is mogelijk dat ik mijn huidige breakoutbox met MODBUS kan combineren als mijn Iungo Lite omwissel voor een Iungo Smart?

Doel is om de huidige installatie te laten bestaan en via MODBUS de warmtepomp te meten.

Met vriendelijke groet,

Martin Mulders

Citeren
 Henk
Tinkerer Admin
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi Martin, voor zover ik het heb begrepen is er technisch geen verschil tussen de light en de smart, de naam is veranderd heb ik begrepen. De “gewone” iungo heeft ook nog een zwave radio aan boord.

Om gebruik te kunnen maken van modbus heb je een modbus usb stick nodig die je in de webshop kunt kopen en een geschikte modbus meter voor jouw toepassing. Volgens mij kan dat prima draaien naast je breakout, dat heb ik hier ook zo werkend. Water via de breakout en mn laadpaal via modbus. Ik heb mn zonnepanelen ook op modbus draaien omdat ik dat toch al in huis had, maar dat is een keuze.

hoop dat je hier iets aan hebt, anders stuur je gewoon een mailtje aan info@iungo.nl, helpen ze je daar vast verder.

BeantwoordenCiteren