IUNGO Forum
Het Forum is voor IUNGO gebruikers en wordt ook vooral beantwoord door andere IUNGO gebruikers.
IUNGO maakt zelf beperkt gebruik van het Forum.
Specifieke vragen of storingen dus graag melden via de mail naar ons info adres.
Het Forum is voor IUNGO gebruikers en wordt ook vooral beantwoord door andere IUNGO gebruikers.
IUNGO maakt zelf beperkt gebruik van het Forum.
Specifieke vragen of storingen dus graag melden via de mail naar ons info adres.
Net voor kerst had ik een conversatie met @Gijs Wassink.
Hij heeft een stukje software geschreven om met regelmaat zijn gegevens te exporteren vanuit IUNGO.
ik heb eens op het forum gespeurd en gezien dat @Jan Willem een vergelijkbare behoefte heeft
Linkje naar dat topic; https://www.iungo.nl/nl/forum/alternatieve-aansturing/370-alle-data-exporteren#1388
In dit topic is de export van CSV gegevens ook besproken; https://www.iungo.nl/nl/forum/gewenste-functionaliteiten/1051-tussentijdse-tariefwijzigingen-toepassen
Dan nog de vraag om gewoon data te exporteren:
https://www.iungo.nl/nl/forum/alternatieve-aansturing/370-alle-data-exporteren#1388
Tot slot is er een conversatie tussen @Marijn ten Harmsen over een 1 knops backup hier; https://www.iungo.nl/nl/forum/gewenste-functionaliteiten/139-1-knops-backup#784
De vraag die ik heb, zijn er nog meer mensen die dit een wenselijke functionaliteit vinden en of we hier vanuit de community dan iets mee zouden kunnen.
Ik ben benieuwd wie er reageert met gedachtes, oplossingen of andere voorstellen
@Gijs Wassink heeft al aangegeven eerst een indruk te willen hebben hoe groot de behoefte zou zijn cq hoeveel mensen hier gebruik van zouden willen maken.
Wellicht kunnen we dat in dit onderwerp bundelen.
ik maak al een paar jaar elke maand een update van me gegevens om zo het maand en jaar verbruik te kunnen vergelijken over meerdere jaren.
het is heel makkelijk via grafieken alleen de datum voor de update goed zetten.
Ik heb ook wel interesse. Heb gemerkt dat als de data ouder wordt de details verdwijnen (data punten verdwijnen of ingedikt worden). Ik zou dan wel graag een backup willen waar nog wel alle data punten inzetten. Weet niet of dat per week, maand of kwartaal ingedikt worden. Maar in ieder geval wil ik niet ingedikte data.
De backupfunctie die Joop noemt (niet-ingedikte data) ben ik ook naar op zoek.
De backupfunctie die Joop noemt, (niet-ingedikte data) zou fijn zijn.
Ook ik zou de backupfunctie die Joop noemt, (niet-ingedikte data) zou fijn vinden.
@Henk en/of @Gijs Wassink, we zijn bijna 1 jaar verder na je vraag/oproep. Ik wil niets provoceren hoor... maar kan er duidelijkheid gegeven worden of dit er nu wel of niet komt? Ik vrees dat het forum een beetje dood is, althans na update van de website & forum, minder gelezen wordt en wellicht niet voor iedereen vindbaar. Wellicht kan de volgende keer in de nieuwsbrief deze community in het zonnetje gezet worden (dat hebben we heel hard nodig, zeker in deze bewolkte dagen) 🙂
@Henk en/of @Gijs Wassink, we zijn bijna 1 jaar verder na je vraag/oproep. Ik wil niets provoceren hoor... maar kan er duidelijkheid gegeven worden of dit er nu wel of niet komt? Ik vrees dat het forum een beetje dood is, althans na update van de website & forum, minder gelezen wordt en wellicht niet voor iedereen vindbaar. Wellicht kan de volgende keer in de nieuwsbrief deze community in het zonnetje gezet worden (dat hebben we heel hard nodig, zeker in deze bewolkte dagen) 🙂
Hoi Joop,
Geen idee eigenlijk want mijn topic was al ruim een jaar oud voordat er in de afgelopen weken voor het eerst op gereageerd werd. Ik heb @Gijs Wassink na die tijd meer gesproken en toen het bijna een jaar stil werd na mijn eerste post heb ik eigenlijk de aanname gedaan dat de behoefte niet heel groot was. Gijs heeft destijds aangegeven dat hij het wel nodig vond dat er ruime interesse en support zou zijn aangezien de (door) ontwikkeling van zijn tool hem erg veel tijd zou gaan kosten.
Ik hoop dat Gijs de komende tijd gaat reageren en anders zal ik proberen hem in het nieuwe jaar weer eens te contacten.
Fijne dagen en een goede jaarwisseling gewenst!
Goed om dit onderwerp te agenderen. Dat data niet in de cloud staat is een groot voordeel, maar het ontbreken van backup kan klanten weerhouden om iungo aan te schaffen. Was gisteravond nog onderwerp van gesprek bij discussie over juiste tool.