IUNGO Forum
Het Forum is voor IUNGO gebruikers en wordt ook vooral beantwoord door andere IUNGO gebruikers.
IUNGO maakt zelf beperkt gebruik van het Forum.
Specifieke vragen of storingen dus graag melden via de mail naar ons info adres.
Het Forum is voor IUNGO gebruikers en wordt ook vooral beantwoord door andere IUNGO gebruikers.
IUNGO maakt zelf beperkt gebruik van het Forum.
Specifieke vragen of storingen dus graag melden via de mail naar ons info adres.
dat heeft Rodney gezegd inderdaad.
Maar dan blijft mijn vraag overeind:
waarom wel via Api calls naar externe brokers, en niet via Triggi.... Ook via een gewone web interface is de iungo van buiten bereikbaar, daar is helemaal geen eigen app voor nodig.
Ik snap derhalve niet waarom daarover (Triggi) zo moeilijk wordt gedaan, als het nu al wel op andere manieren mogelijk is.
Node Red zal ik ook eens bekijken, ik ben momenteel aan het stoeien met Home Assistant dat ik zowel via Python op mijn Mac als op de Synology Nas heb draaien. Heb er al de nodige machines mee gevonden, en zelfs burenradar kunne installeren, dus ik weet nu of het regent of niet đ
Ik snap dat er veel via derden mogelijk is, maar in de iungo zou toch ook op zijn minst basale als-dan regels opgenomen kunnen worden. in ieder geval o basis van de in de Iungo zelf gemeten waarden en toestanden van aangesloten apparaten.
IK hou wel erg van privacy en veiligheid, en hoe minder externen hoe beter.
Maar dank voor je tip! fijn dat dit forum daar toe leidt.
Groet,
MarijnIk heb besloten om Iungo alleen te gebruiken voor datacollectie en eenvoudige weergave, waar het goed in is. Voor het besturen van apparaten, het analyseren van data en op verschillende manieren weergeven ervan doe ik met andere open source tools. Mijn insteek is dus net wat anders dan bij jou; ik wil dus niet alles in ÊÊn kastje. Gevolg is wel dat de keten langer wordt en extra interfaces nodig zijn.
Onderstaande schema licht de mogelijke aanvullingen op Iungo toe.
HI Rob,
Dank je wel voor dit schema, ziet er top uit zeg. Thx!
Zoals ik het nu kan vergelijken met mijn voorlopige huidige setup, zit het verschil vooral in de figuur rechtsonder, intelligentie. Ik probeer nu Home Assistant te koppelen aan de andere IoT devices in huis. Ook externe diensten, zoals Buienradar, en zelfs mijn fitbit...
Dat lukt behoorlijk, alleen de Mqtt heb ik nog niet aan de praat gekregen.
Ik wil overigens de DSMR ook rechtstreeks laten uitlezen door de Home Assistant, en hoop dat met de P1 splitter te kunnen realiseren. HA moet dat ook kunnen doen via een Hub (iungo dit geval) maar ik kan nog niet ontdekken hoe die rechtstreeks uit te lezen zou kunnen zijn. Heb daar een andere vraagje over uitgezet, wie weet zijn er anderen die dat wel gelukt is.
Groet!
Marijn